Przede wszystkim, by uniknąć wszelkich awarii i usterek klimatyzacji oraz pozbyć się ewentualnych problemów związanych z pogorszeniem się wydajności działania urządzenia, system klimatyzacji musi być regularnie i profesjonalnie sprawdzany i czyszczony. W specjalnych sytuacjach obsługa w takim zakresie musi być wykonywana przez wykwalifikowanych pracowników autoryzowanego serwisu.
W jakich sytuacjach należy niezwłocznie wezwać profesjonalistów z serwisu?
• w przypadku, gdy urządzenie pracuje niestandardowo – np. z agregatu wydobywa się głośny dźwięk lub w wydmuchiwanym powietrzu czuć zapach spalenizny, itp.; w takiej sytuacji, przed przybyciem serwisanta, należy odpowiednio zabezpieczyć klimatyzator wyłączając urządzenie oraz bezpiecznik obwodu;
• w sytuacji, gdy zauważymy, że główny przewód zasilający jest zbyt gorący lub widoczne są na nim uszkodzenia mechaniczne;
• klimatyzatory LG wyposażone są w funkcję auto-diagnostyki, która informuje użytkownika o wykryciu ewentualnego błędu; w przypadku, gdy dioda LED zaczyna migać z częstotliwością około 3 sekund należy skontaktować się z serwisem;
• w przypadku, gdy nawet przy małej wilgotności z jednostki wewnętrznej wycieka woda, może to być związane z zatkanym odpływem skroplin;
• w sytuacji, gdy zauważymy nieprawidłowe działanie jakiegokolwiek przełącznika, bezpiecznika lub innego elementu urządzenia;
Odradzamy wykonywania jakichkolwiek przeglądów i napraw we własnym zakresie. Warto zwrócić się o pomoc do autoryzowanego serwisu, by uniknąć trwałego uszkodzenia klimatyzacji.