Czy kobiety podnoszą temperaturę w pracy? Trwa wojna o kontrolę nad temperaturą we wszystkich zakątkach biura. Większość z nas doświadczyła karcenia przez ojca za majstrowanie przy termostacie w domu. Nasi ojcowie starali się zaoszczędzić, nie pozwalając nam obniżyć temperatury klimatyzacji. Ale w innej bardziej znaczącej bitwie o termostat bierze udział połowa ludności, która faktycznie podnosi temperaturę. Z biegiem lat pojawiły się badania, które pokazują, że może istnieć ku temu dobry powód.

 

pracownicy biurowi

Struktura pracownicza znacząco zmieniła się w ciągu ostatnich 50 lat

 

W 2016 r. badanie opublikowane w czasopiśmie Nature Climate Change wykazało, że temperatury w biurach w Stanach Zjednoczonych regulowane są na zasadach z lat 60-ych ubiegłego wieku, kiedy przeciętny pracownik był 40-letnim mężczyzną ważącym około 70kg. Ale siła robocza zmieniła się drastycznie od lat 60 i duży odsetek pracowników stanowią obecnie kobiety. W badaniu Nature Climate Change wskazano również, że średnia komfortowa temperatura wynosi 25°C (77°F) dla kobiet i 22°C (71,6°F) dla mężczyzn. Z tego powodu kobiety zakładają swetry i okrywają się kocami w pracy.

 

Skład zdrowego ciała

Różnice w metabolizmie i składzie masy ciała u mężczyzn i kobiet

 

Mimo, że mężczyźni i kobiety mają taką samą średnią temperaturę ciała 36,8°C (98,6°F), różnice biologiczne powodują, że kobiety generalnie mają niższy poziom metabolizmu i generują mniej ciepła ciała. Również różnice w rodzaju odzieży noszonej zazwyczaj przez kobiety i mężczyzn w biurze sprawiają, że kobiety mogą odczuwać więcej chłodu. Kobiety chętniej noszą spódnice i bluzki bez rękawów, a mężczyźni częściej zakładają garnitury, koszule z długim rękawem i podkoszulki. Czy można narażać połowę pracowników na drżenie z chłodu i dyskomfort? Na pewno nie, i jest wiele powodów, dla których wprowadzenie poprawek w celu stworzenia komfortowego środowiska pracy dla wszystkich jest dobrym pomysłem.

 

Mimo, że mężczyźni i kobiety mają

taką samą średnią temperaturę ciała 36,8°C (98,6°F),

różnice biologiczne powodują,

że kobiety generalnie mają niższy poziom metabolizmu

i generują mniej ciepła ciała.

 

 

Badanie opublikowane w 2010 r.* wykazało, że chociaż ekstremalnie wysokie temperatury mogą mieć negatywny wpływ na wydajność pracowników, stwierdza on, że niższe temperatury również zmniejszają wydajność pracowników. Utrzymanie odpowiedniej temperatury otoczenia dla wszystkich pracowników z pewnością przyniosłoby korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Podnoszenie temperatury w biurze, aby znaleźć równowagę komfortu dla wszystkich pracowników również zmniejsza zużycie energii i przynosi oszczędności. Amerykański Departament Energii widzi znaczną oszczędności energii nawet nieznacznie podwyższając latem temperaturę na termostacie. Dzięki temperaturze wewnątrz, która jest bliższa temperaturze na zewnątrz, utrata ciepła ze środowiska wewnętrznego jest również wolniejsza.

 

LG Multi V 5

LG Multi V5 pomaga zakończyć wojnę.

 

A zatem, jaka jest rola LG w toczącej się wojnie o termostat? Firma LG oferuje szeroką gamę zintegrowanych opcji sterowania dla systemów HVAC i systemu Multi V 5 VRF z kontrolą Dual Sensing, która pozwala na kompleksową kontrolę wszystkich elementów w celu utrzymania niezmiennie komfortowego środowiska w dowolnej przestrzeni. Systemy te można bezproblemowo zintegrować z systemami BMI, aby zapewnić wygodę w zakresie kontroli, oszczędności energii, oszczędności ekonomicznych i ogólnego komfortu.

 

Kobiety i mężczyźni w pracy

Czy mężczyźni i kobiety mogą wspólnie pracować w komforcie? Oczywiście!!

 

Czy LG może zakończyć wojnę o termostat? Możemy po prostu pogodzić różnice i przywrócić pokój w biurze!

 

*Hedge, Alan & E. Gaygen, Daniel. (2010). Warunki środowiska wewnętrznego i praca przy komputerze w biurze. HVAC&R Research.

* Boris Kingma & Wouter van Marken Lichtenbelt. (2015). Zużycie energii w budynkach i zapotrzebowanie kobiet na ciepło. Zmiana klimatu.