Od dłuższego już czasu funkcjonuje na rynku Serwis Kodów Błędów SMS udostępniony przez firmę LG Electronics. Jest to usługa pozwalająca na szybki i mobilny dostęp do podstawowej informacji o występującym kodzie błędu.
Kody błędów są generowane we wszystkich urządzeniach klimatyzacyjnych marki LG i informują o ewentualnych nieprawidłowościach pracy urządzenia. Usługa SMS Serwis przygotowana przez LG polega na otrzymaniu krótkiej informacji tekstowej w formie SMS-a zwrotnego. Wiadomość jest generowana automatycznie po otrzymaniu informacji w formie SMS-a, wysłanego pod numer: 7043, który powinien zawierać:
- nazwę firmy: LG,
- grupę, do której urządzenie należy: RAC, CAC lub MULTI,
- numer generowanego błędu, np.: 01, 02, 07, 14, 33, 60, itd.
Przykład:
Generowany jest kod błędu w klimatyzatorze typu kasetonowego nr 5.
Po pierwsze, trzeba określić grupę, do jakiej należy urządzenie, np.:
Split kasetonowy => oznaczenie CAC.
Po drugie, należy wysłać SMS pod numer usługi: 7043, w treści wpisując: LG CAC 5.
Konieczny schemat treści SMS-a:
LG <grupa urządzenia> <nr błędu>
Po trzecie, po kilkunastu sekundach przychodzi SMS zwrotny o treści:
CAC5: Błąd w układzie wewn.: Błąd komunikacji pomiędzy jednostką wewnętrzną i zewnętrzną.
Oznaczenia kodów błędów są te same dla następujących grup urządzeń klimatyzacyjnych:
- RAC – urządzenia pokojowe (linia splitów Art Cool, splity ścienne),
- CAC – urządzenia komercyjne (splity: kasetonowe, kanałowe, przypodłogowo-sufitowe, podstropowe i układ Synchro),
- MULTI – urządzenia systemów Multi Split.
Treść SMS-a można zapisywać w następujący sposób:
- ze spacją – LG CAC 05
- z kropką – LG.CAC.05
- bez znaków – LGCAC05
- małymi literami – lg cac 5
- mieszane – LgCac 05