Nowe trendy branży HVAC
Systemy klimatyzacyjne, wentylacyjne i grzewcze na całym świecie stały się integralną częścią życia wielu z nas. Zapewniają nam komfort i bezpieczeństwo w domach, biurach, samochodach i w prawie każdym budynku, do którego wchodzimy. Systemy te mają również kluczowe znaczenie dla całej branży HVAC, a wraz ze zmianami społecznymi i potrzebą dystansowania się, branża HVAC jest nastawiona na zmiany, które spełniają te wymagania i zmieniające się potrzeby pracowników i pracodawców. Spójrzmy w przyszłość branży HVAC, aby zbadać nadchodzące trendy, których możemy się spodziewać w najbliższym czasie.
Przedefiniowanie naszego otoczenia
Wpływ społeczny
Wiele powierzchni, które zajmujemy na co dzień, w tym biura, komunikacja, sklepy detaliczne i kina, zostało zaprojektowanych z myślą o wydajności i dużej pojemności. Ale przy zwiększonym ryzyku rozprzestrzeniania się wirusów w zatłoczonych obszarach miejskich, przestrzenie te będą wymagały nowych projektów z uwzględnieniem wentylacji, odległości i interakcji bezkontaktowej.
Rola HVAC
Ponieważ wykazano, że pomieszczenia dobrze wentylowane zmniejszają ryzyko infekcji, według artykułu SAGE EMG (2), zapewnienie wentylacji i kontroli powietrza w przestrzeniach, w których przebywają ludzie, będzie jednym z głównych celów projektów HVAC.
Zmiany w łańcuchu dostaw
Wpływ społeczny
Pandemia wpłynęła na dostawców we wszystkich branżach, a dostawcy na każdym z etapów mają pełne magazyny i mniejszą sprzedaż. Będą musieli szybko zmienić tę sytuację reagując zmianami, po dokładnej analizie popytu.
Rola HVAC
Branża HVAC także będzie musiała przyjąć bardziej elastyczną postawę na zmiany. Ponad 42% producentów wyraziło zainteresowanie przedefiniowaniem strategii łańcucha dostaw od czasu pandemii. W odpowiedzi na tę sytuację, w 2021 r. pojawią się nowe metody komunikacji i informowania dostawców w całym łańcuchu dostaw.
Poprawa jakości obsługi klienta
Wpływ społeczny
Aż 86% konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za lepszą obsługę klienta. Mając też na uwadze rosnące znaczenie zachowania dystansu społecznego, branże usługowe będą dążyć do ograniczenia bezpośredniego kontaktu z klientami za pomocą łatwych w użyciu interaktywnych technologii bezkontaktowych.
Rola HVAC
Technicy HVAC są niezbędni fizycznie na miejscu, ale w branży HVAC także wdrożone zostaną technologie, które poprawią jakość obsługi klienta i zapewnią bezpieczniejszą komunikację z klientami poprzez internet i usługi zdalnego serwisu.
Odpowiedź HVAC na pracę zdalną
Wpływ społeczny
Z powodu pandemii COVID-19 szacuje się, że w roku 2021 liczba osób pracujących w domu podwoi się. Oczekuje się, że praca zdalna stanie się bardziej normą niż krótkotrwałym trendem, już teraz liczba spotkań online wzrosła aż o 48%.
Rola HVAC
Ludzie będą wymagać inteligentniejszych funkcjonalności urządzeń w domach i systemach klimatyzacyjnych czy grzewczych. Branża HVAC zaoferuje sektorowi mieszkaniowemu innowacje, które usprawnią funkcjonowanie domów pod kątem bardziej zróżnicowanych potrzeb, takich jak precyzyjna kontrola stref i bardziej wydajne rozwiązania klimatyzacyjne czy grzewcze.
Interakcje Bezdotykowe
Wpływ społeczny
Obawy związane z wirusem COVID-19 sprawiły, że ludzie są bardziej świadomi zagrożeń w kontaktach z innymi i znaczenia jakości powietrza w pomieszczeniach, w których spędzają dużo czasu. Przestrzenie zostaną zaprojektowane z wykorzystaniem metod dostarczania świeżego powietrza mieszkańcom, oferując jednocześnie rozwiązania bezkontaktowe, w tym czujniki ruchu, rozpoznawanie głosu i wykrywanie odległości.
Rola HVAC
Ponieważ sterowanie bezdotykowe i wentylacja powietrza staną się priorytetami, sterowanie HVAC będzie bardziej spersonalizowane dzięki inteligentnym urządzeniom. Wzrośnie popyt na systemy wentylacji lub oczyszczania powietrza.
Źródło:
(20.11.2020). Government Confirms Importance of Ventilation to Reduce Spread of COVID-19.
SAGE EMG. (2020). Role of Ventilation in Controlling SARS-CoV-2 Transmission.
Toma Kulbytė. (11.12. 2020). 37 Customer Experience Statistics You Need to Know for 2021.
Jared Spataro. (22.09. 2020). A Pulse on Employees’ Wellbeing, Six Months into the Pandemic.